Sunday, June 7, 2015

Adakah Daging Ayam yang kita makan benar2 bersih, Halal dan paling penting toyyib??

MAKANAN UMAT ISLAM AKHIR ZAMAN

Adakah Daging Ayam yang kita makan benar2 bersih, Halal dan paling penting toyyib??

Secara amnya, kite tahu bagaimana proses pengurusan ayam..
Bermula dgn Syarat2 Penyembelih (Islam, Ahli Kitab, Kanak2 Mumayiz, Baligh, Berakal dan waras dan bukan dlm ihram haji)
Kemudian, Binatang yg disembelih (Binatang darat yg halal dimakan), Masih hidup semasa disembelih dan Mati dgn sekali sembelihan)
Next, Alat menyembelih ( Alat yg tajam seperti Pisau dll kecuali gigi, tulang dan kuku)

Katakan syarat semua telah cukup..

Kemudian ayam yg disembelih itu telah mati sepenuhnya akan dicampakkan ke dalam mesin khas yg berisi air panas dan diputarkan untuk menanggalkan bulunya..
Selepas itu, dikeluarkan isi perut dan dipotong2 mengikut permintaan pelanggan.. Pastu bawa balik masakla Ayam masak kicap, ayam goreng, Nasi Bukhara Ayam... kenyang.. Alhamdulillah

Anda nampak dimana kesilapan disitu...

Cube fikirkan...

Oklah.. saya jelaskan.. Ayam tersebut dicampakkan ke dalam mesin yang direbus bersama dengan NAJIS AYAM, Direbus dengan DARAH dan segala keKOTORan..

Boleh ke basuh, setelah direbus?
Tidakkah sudah larut. Cuba masuk garam setengah guni masuk, pastu basuh balik.
(gerenti Masin tahap gaban.. kan)

Hukum dipanaskan juga telah mengubah hukum air Mutlak... Lagilah proses macam tu..

Hampir 99.9% Ayam inilah untuk Umat islam dipasaran, bandar atau kampung.. Inilah penyebab ramat umat islam melakukan maksiat merata tanpa segan silu, dapat anak yg gelap hati, termasuklah kita sendiri.. Oleh itu carilah pengusaha Ayam yang melakukan proses pengurusan penyembelihan ayam yang mengikut syarak yang kite tahu ke HALALAN TOYIBBAN..

Itu belum kira yang disuntik dgn "UBAT AYAM".. Aiikk?? Ayam pn makan ubat ka? Kalau anda sedar.. cube check ayam yg anda beli kt pasaraya.. mesti anda akan jumpe kesan suntikan.. Itu nanti saya cerita lagi.. pendedahan demi pendedahan utk kesedaran kita bersama.. Ubat inilah salah satu penyebab masalah di dalam badan kita..
__________________________________________
Saya boleh membantu anda untuk mengurangkan sekaligus menyembuhkan InshaAllah penyakit2 seperti darah tinggi, sakit jantung, kencing manis, jerawat, TOKSIN banyak dalam badan dll dengan PERCUMA diagnosis dan konsultansi pemaknan dgn rawatan Terapi Bekam Sunnah. SILA HUBUNGI 012-2294457 (Syafiq) @ 017-6161218 (Izzati)

Sila SMS/Whatsapp Nama dan tempat tinggal.. Tawaran istimewa untuk 10 orang terawal

No comments:

Post a Comment