Saturday, March 19, 2016

Keberkesanan Bekam

Assalamualaikum wbt

11 Jamadilakhir 1437H

Dari Anas bin Malik r.a,(ditanya) mengenai Hijamah, beliau berkata : bahwa Sesungguhnya Rasulullah ber-bekam/hijamah dan memrintahkan keluarga beliau dan Rasulullah bersabda: Sebaik-baik pengobatan yang kalian lakukan adalah dengan Hijamah.Hadit dari Ibnu Abi Umar juga menyebutkan demikian(Shahih Muslim 1577)

---------------------------------------------------------------------------------

Alhamdulillah.. setakat ini.. kami dari Bekam Rumah ke Rumah telah mendapat banyak feedbacks yang positif berkenaan keberkesanan berbekam ini.. Ialah Ianya Sunnah dan sekaligus sedikit sebanyak dapat memberikan kelegaan bagi penyakit2 yang dihidapi.. Tetapi kami tidak meletak 100% Penyembuhan di atas terapi bekam ini kerana setiap yang berlaku di atas redhaNya..

Segala musibah itu jika kita sifatkan sebagai satu penyakit janganlah kita merasa runsing, Tuhan telah berjanji tiap-tiap penyakit ada ubat dan penawarnya. Tuhan tidak hanya menurunkan penyakit tetapi Dia (Tuhan) juga menurunkan ubatnya. Tiada penyakit yang tidak boleh diubati, melainkan mati.

Seharusnya kita sebagai hambaNya perlu berusaha bagi mendapatkan sesuatu kesembuhan... Usaha, Sabar dan Tawakkal itulah Kuncinya..

Firman Allah, (mahfumnya) "Demi sesungguhnya kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut, kekurangan harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah kabar gembira kepada orang-orang yang sabar" -(surah Al-Baqarah ayat 155)

Sedikit coretan untuk perkongsian bersama

-----------------------------------------------------------------------------------
Kami ada menyediakan khidmat rawatan bekam kepada sahabat2 di sekitar #Sungaibuloh #Shahalam #KotaDamansara

Hubungi kami melalui whatsapp/sms/call
SYAFIQ - 0122294457
IZZATI  - 0176161218

untuk membuat temujanji

Berbekam kan Sunnah.... JOM!!

No comments:

Post a Comment